Sorting
Source
Księgozbiór
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(6)
only on-site
(2)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia Warszawa
(2)
Wypożyczalnia Lublin
(1)
Wypożyczalnia Poznań
(2)
Wypożyczalnia Kraków
(3)
Wypożyczalnia Rzeszów
(1)
Author
Chudzikiewicz Andrzej
(1)
Gera Stanisław
(1)
Hawlena Joanna (1963- )
(1)
Kobyłka Agata
(1)
Koproń Jerzy
(1)
Kozłowska Małgorzata (ekonomia)
(1)
Krzyszkowski Andrzej (elektrotechnik)
(1)
Lotko Małgorzata
(1)
Mazurek-Kusiak Anna K
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Atrakcyjność turystyczna
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Jakość usług
(1)
Koszty środowiskowe
(1)
Logistyka
(1)
Polityka cenowa
(1)
Polityka transportowa UE
(1)
Ratownictwo
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Servqual
(1)
Szkolenie BHP
(1)
Transport
(1)
Transport drogowy
(1)
Transport kolejowy
(1)
Transport powietrzny
(1)
Transport wodny śródlądowy
(1)
Turystyka
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Usługi szkoleniowe
(1)
Subject: time
2001-
(3)
Subject: place
Polska
(2)
Genre/Form
Monografia
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Transport i logistyka
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Przedstawiona do publicznego odbioru monografia jest opracowaniem zbiorowym, wykonanym przez zespół pracowników katedry Turystyki i Rekreacji Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Określony zakres omawianych zagadnień można spotkać we wcześniej wydanych pozycjach literatury, jednak w tej monografii spełniają one w zasadzie rolę bazy, na której zbudowano nową wizję zarządzania usługami transportowymi w turystyce. Dla lepszej komunikatywności przekazu zakres merytorycznych rozważań ograniczono do kilku wybranych rodzajów transportu, to jest usług związanych z transportem kołowym, kolejowym, lotniczym oraz wodnym. Analizując i oceniając ten zakres zagadnień starano się nie tylko scharakteryzować aktualną podaż, poziom nowoczesności, jakości, dostępności oraz stopień przydatności usług i środków transportowych dla turystyki, lecz także wykazać zachodzące w tym procesie nowe przemiany. W takiej konwencji jednym z ważniejszych celów opracowania było wykazanie nie tylko stopnia konwergencji środków i programów transportowych, lecz także ich koherentności w odniesieniu do potrzeb, oczekiwań i możliwości atrakcyjnego wykorzystania w turystyce.
This item is available in 4 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Warszawa
There are copies available to loan: sygn. 10534 (1 egz.)
Wypożyczalnia Poznań
Brak informacji o dostępności: sygn. II-19814 (1 egz.)
Wypożyczalnia Kraków
There are copies available to loan: sygn. 13480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rzeszów
There are copies available to loan: sygn. 10714 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Poznań
Brak informacji o dostępności: sygn. II-19811 (1 egz.)
Wypożyczalnia Kraków
There are copies available to loan: sygn. 13521 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Lublin
There are copies available to loan: sygn. 36456 (1 egz.)
Book
In basket
Współczesna cywilizacja światowa konfrontowana jest z wieloma problemami, takimi jak degradacja środowiska naturalnego, perspektywa wyczerpania surowców energetycznych czy też ubóstwo oraz znaczna dysproporcja w poziomie życia mieszkańców różnych krajów. Problemy te przyczyniły się do poszukiwania alternatywnych koncepcji minimalizujących zagrożenia dla rozwoju społeczno-gospodarczego. Przyjętą i powszechnie zaakceptowaną przez społeczeństwo jest koncepcja zrównoważonego rozwoju. „ Zrównoważony rozwój oznacza dążenie do zapewnienia wszystkim żyjącym obecnie ludziom i przyszłym pokoleniom dostatecznie wysokich standardów ekologicznych, ekonomicznych i społeczno-kulturowych w granicach tolerancji natury przez wprowadzenie w życie sprawiedliwości wewnątrzpokoleniowej i międzypokoleniowej” [Rogall 2010]. Zrównoważony rozwój odnosi się zatem przede wszystkim do ludzkich decyzji dotyczących sposobu życia. Wzrost konsumpcjonizmu narusza równowagę ekologiczną, a w konsekwencji – zagraża stabilności gospodarczej. Skutki obecnie podejmowanych decyzji ponosi prawie 8 mld światowej populacji, a ponosić je będą kolejne miliardy osób, które będą żyły w następnych stuleciach. Podstawowym sektorem umożliwiającym realizację celów zrównoważonego rozwoju jest transport. Zrównoważony rozwój transportu powinien być zbudowany na trzech filarach – społecznym, środowiskowym i gospodarczym. Oznacza to, że musi uwzględniać kryterium powszechnej dostępności, musi być bezpieczny pod względem zdrowotnym i ekologicznym, musi także szanować zasadę sprawiedliwości międzypokoleniowej i być efektywny pod względem ekonomicznym. W literaturze ekonomicznej przedmiotu istnieje wiele wykonanych analiz i ocen oraz wydanych rozporządzeń i aktów prawnych, określających szerokie spektrum argumentów wskazujących na szczególną rolę realizacji procesu zrównoważonego rozwoju. Podjęty przez Autorkę temat efektywności ekonomicznej realizacji strategii w sektorze transportu Unii Europejskiej wpisuje się w ten zakres problematyki, a przeprowadzone w jej ramach badania, głównie ich wyniki i sformułowane w oparciu o nie wnioski, zalecenia i rekomendacje można postrzegać jako fundamentalne wytyczne i stymulatory, posiadające istotny wpływ nie tylko na prawidłowy rozwój samego sektora transportu, lecz także na poziom rozwoju gospodarki, korzyści ekonomicznych i społecznych państw i narodów.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Warszawa
There are copies available to loan: sygn. 10811 (1 egz.)
Wypożyczalnia Kraków
All copies are currently on loan: sygn. 13817 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again