Sorting
Source
Księgozbiór
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(1)
Branch
Wypożyczalnia Warszawa
(2)
Wypożyczalnia Poznań
(1)
Wypożyczalnia Kraków
(1)
Wypożyczalnia Rzeszów
(1)
Author
Czubiński Antoni
(1)
Makarewicz Rufin (1947- )
(1)
Olszewski Wiesław
(1)
Rutkiewicz-Hanczewska Małgorzata
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Akustyka
(1)
Etymologia
(1)
Fizycy
(1)
Hałas kolejowy
(1)
Hałas komunikacyjny
(1)
Historia
(1)
Hodonimy
(1)
Język polski
(1)
Matematycy
(1)
Subject: place
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Domain
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Warszawa
Brak informacji o dostępności: sygn. 5475 (1 egz.)
Book
In basket
Każdy model jest uproszczonym opisem rzeczywistości. Obejmuje tylko najbardziej istotne cechy zjawiska. W naszym przypadku jest to zjawisko generacji i propagacji hałasu w atmosferze ziemskiej. W odległości 10 m od samochodu na drodze, 100 m od wagonu na torach i 1000 m od samolotu w powietrzu rzeczywiste źródło hałasu można traktować tak, jakby było źródłem punktowym. Miarą hałasu pojedynczego źródła jest ekspozycja hałasu – e. W książce pokazano jak oblicza się e dla ruchomych źródeł punktowych. Wielkość e rośnie wraz z prędkością ruchu źródła i spada wraz z odległością od jego toru. Spadek ten jest relatywnie mały lub duży, kiedy powierzchnia ziemi jest twarda lub miękka. (O wpływie powierzchni odbijających na hałas można się przekonać, śpiewając w sypialni i w łazience). Jeszcze większe znacznie na hałas drogowy, kolejowy i lotniczy ma kierunek wiatru. Na zależności e od kierunku wiatru oraz od jego zmian wraz z wysokością koncentruje się obecnie uwaga akustyków na całym świecie. W ciągu jednej doby setki i tysiące samochodów, wagonów i samolotów (w przyszłości dronów) generuje hałas w naszym otoczeniu. Miarą hałasu dobowego jest poziom równoważny. W książce pokazano, jak charakterystyki statystyczne tego poziomu zależą od charakterystyk statystycznych e. Publikacja przeznaczona jest dla studentów, magistrantów i doktorantów m.in. akustyki, ekologii, ochrony środowiska, planowania przestrzennego, transportu samochodowego, szynowego i lotniczego oraz urbanistyki.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia Warszawa
There are copies available to loan: sygn. 10694 (1 egz.)
Wypożyczalnia Kraków
There are copies available to loan: sygn. 13682 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rzeszów
There are copies available to loan: sygn. 10771 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia Poznań
There are copies available to loan: sygn. II-19864 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again