70310
Książka
W koszyku
Sektor kolejowy w polityce transportowej Polski / Juliusz Engelhardt. - Wydanie I. - Szczecin : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, 2022. - 516 stron : ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1323) 1249)
Tematem publikacji jest polityka transportowa Polski realizowana w sektorze kolejowym w latach 1990–2020. Lata 90. ubiegłego stulecia są cezurą czasową zmian systemu społeczno-gospodarczego w Polsce, czasu przejścia od gospodarki planowej do rynkowej, zgłoszenia aspiracji przystąpienia do Unii Europejskiej i NATO oraz wyzwolenia w gospodarce potencjału rozwojowego, zapewniającego postęp we wszystkich sektorach gospodarki. Lata 90. XX wieku to również cezura czasowa ówczesnej Unii Europejskiej, przejawiająca się dążeniem do utworzenia Jednolitego Rynku Europejskiego opartego na czterech fundamentalnych zasadach, czyli swobodzie przepływu: kapitału, towarów, usług i siły roboczej. Począwszy od 1991 roku w UE podjęto trudne reformy w trzech ważnych sektorach gospodarki, czyli w sektorze energetycznym, telekomunikacyjnym i kolejowym, których dotychczasowe funkcjonowanie we wszystkich krajach członkowskich oparte było na naturalnych monopolach sieciowych i braku konkurencji wewnętrznej. Celem podstawowym autora publikacji jest prezentacja zmian w polskim sektorze kolejowym w okresie 30 lat, licząc od rozpoczęcia transformacji systemowej w 1990 roku. Upływ trzech dziesięcioleci spowodował nagromadzenie się szerokiego i zróżnicowanego materiału faktograficznego, który ze względu na obszerność poruszanej problematyki należało w pewien sposób usystematyzować, dlatego w podzielonej na 10 części monografii, czytelnik będzie mógł zidentyfikować zróżnicowane wątki tematyczne – być może niektóre z nich będą z jego punktu widzenia bardziej interesujące, a inne mniej. Publikacja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców – mogą to być pracownicy sektora kolejowego – zarządcy infrastruktury kolejowej, przewoźnicy kolejowi, spedytorzy, a w szczególności kadra menedżerska tych przedsiębiorstw. Odrębną grupę stanowią pracownicy instytucji rządowych i samorządowych, tworzący i realizujący politykę transportową, a także pracownicy naukowi zajmujący się zagadnieniami polityki społeczno- gospodarczej, w tym transportowej. Trzecią, nie mniej ważną grupą czytelników mogą być studenci wyższych uczelni, w szczególności kierunków transportowych i logistycznych.[ze wstępu]
Pliki multimedialne:
Status dostępności:
Wypożyczalnia Warszawa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Lublin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Poznań
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II-19883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Szczecin
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II 30440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wrocław
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gdańsk
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II-30119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Kraków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 13857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rzeszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10822 (1 egz.)
Wypożyczalnia Bydgoszcz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13017 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Na stronie tytułowej także tom 1323. oznaczający numer kolejny serii Rozprawy i Studia do numeru 74. wydawanej przez Wyższą Szkołę Pedagogiczną w Szczecinie.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 487-506.
Uwaga dotycząca finansowania
Finansowanie: Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Polska)
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej