70310
Książka
W koszyku
Rachunkowość jako produkt i narzędzie legitymizacji / Monika Łada. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 300, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Badania dotyczące roli i miejsca rachunkowości w dążeniach do uzyskania i utrzymania legitymizacji były prowadzone na wszystkich poziomach: otoczenia instytucjonalnego, globalnego i lokalnych rynków, międzynarodowych i krajowych regulatorów, podmiotów gospodarczych, a także kadry zarządzającej i specjalistów z rachunkowości. Rozważania teoretyczne i dociekania empiryczne składające się na dotychczasowy dorobek naukowy odnosiły się do wielu komponentów rachunkowości: sprawozdawczości finansowej i zintegrowanej, rachunkowości zarządczej, audytu zewnętrznego i wewnętrznego. Analiza literatury z tego zakresu wykazała, że pomimo dużej popularności tej problematyki - także w polskiej literaturze przedmiotu - ten obszar rozważań nie doczekał się jeszcze należnego mu przeglądu i analizy. W obliczu rozproszenia i fragmentaryzacji dotychczasowych studiów powstaje luka teoretyczna polegająca na niedostatecznym zrozumieniu złożoności związków legitymizacji oraz myśli i praktyki rachunkowości. Celem tego opracowania monograficznego jest zniwelowanie zidentyfikowanej luki poprzez syntezę dotychczasowych wyników badań i rozważań teoretycznych. Realizacja tego celu została przeprowadzona w formie autorskiego przeglądu głównych neoinstytucjonalnych nurtów i wątków dotychczasowych badań rachunkowości prowadzonych z wykorzystaniem konstruktu legitymizacji.
Status dostępności:
Wypożyczalnia Warszawa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10634 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na stronach 265-300.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej